‘Internet doet het niet meer’ zei de mevrouw zonder zich voor te stellen. ‘Ik ben al de hele week aan het bellen maar niemand helpt mij. Mijn tv doet niets, ik kan niet meer bellen en ik kan niet meer Skypen met mijn zoon in New York!’
Ik voelde me net een huisarts.. Mevrouw? Wie bent u en wat is er aan de hand?
‘Ik heb een nieuw modem gekregen van Tele2’ vertelde ze, ‘ik ben 84, hoe moet ik weten welke draadjes waar moeten’, klonk de wanhoop!
Mevrouw woont op 10 minuten van mijn huis.
Ik ben maar langs gegaan. Nadat ik alles op de juiste plek had aangesloten kwam ik erachter dat Tele2 haar een nieuw modem en abonnement gegeven had en dat ze dus ook gelijk via een andere centrale aangesloten werd.
Na een telefoontje naar Tele2 en een telefoontje naar KPN zou de verbinding vandaag weer moeten werken!
Mevrouw heeft geen rommel meer, oude kabels en doosjes gelijk weggegooid en straks kan ze weer alles doen.
Heeft u ook problemen? Bel gerust!