Wat is een ISRA-punt en waar vind ik die?

isra

Wat ik vaak hoor is de vraag:
>>Wat is een ISRA-punt en waar vind ik die? <<
Kijk naar het plaatje hierboven en zoek diegene die het meest lijkt op dat wat er in de woonkamer of meterkast of voorkamer of kelder zit.


Van links naar rechts zijn aansluitpunten met een veelal blauwe kabel. De meest linkse vind je in oude volkswijken en kleine dorpjes.

Voor werkzaamheden aan de meest linkse kabel raad ik aan om een afspraak met mij te maken.

Als je hiermee fouten maakt is de kans groot dat de loden mantel afbreekt! KPN rekent voor herstel werkzaamheden minimaal € 101,50. Terwijl vaak voor € 50,- ex btw het geheel werkend opgeleverd kan worden.


De drie ernaast ligt eraan welke draden gemonteerd zijn mocht uw aansluiting niet werken. Ook hiervoor ben ik de goedkoopste om het uit te zoeken!


De twee daarnaast, de vierkante en langwerpige zijn de aansluitpunten die je vaak vind in woningen die zijn gebouwd vanaf 1968. Vaak zijn hier de draden aan de binnenkant gewisseld.


De twee helemaal rechts zijn glas aansluitpunten.

Voor ALLE werkzaamheden vanaf het ISRA-punt hoef je geen dure KPN monteur in te huren. Als je met mij een afspraak maakt dan kom ik wél! Er zijn veel ex-KPN monteurs die je graag willen helpen tegen een zeer redelijk tarief. Als er al een storing bij je was ben je níet verplicht om die KPN monteur voor dat hoge tarief te laten werken. Bel onderstaand telefoonnummer of mail het onderstaand email adres voor een interessant tarief.

Telefoon: 06-28541453

Mvgr,

Ben Heus

ACHTER je aansluiting

kabels

Weet je dat je voor werkzaamheden ACHTER je KPN aansluiting, telefoonkabel, kabel voor je iTV settopbox, verplaatsen modem of netwerkkabel in je woning of bedrijf NIET de dure provider (KPN, Tele2, xs4all of anderen) hoeft te bellen of te wachten totdat de provider komt installeren?

Als de installatie nog in de doos zit kan ik het voor je doen! Zowel avond als in het weekend. Als het niet werkt kan het ook zijn dat IN het ISra-punt de verkeerde draadjes zijn gebruikt. Bel gerust voor info!
Wil je het modem toch op een andere plaats? Er zijn altijd oplossingen.

>>Waarom veel betalen als je goedkoper dezelfde werkzaamheden kunt laten doen?<<

In de hele randstad kom ik bij je langs!

Bel 06-28541453 of neem contact via de mail.

Kabel ellende

kabel-ellende

Ontstaat door de jaren heen; steeds andere bedrijven die iets komen doen of leveren. Maar niemand neemt de moeite om het oude te verwijderen. Helaas hebben vooral kleine ondernemers er geen geld voor over om het eens goed “schoon te maken”!

Het vervelende is dat als er nu een monteur komt hij vaak door de bomen het bos niet meer ziet en maar wat aanrommelt waardoor er storingen ontstaan of gewoon weggaat omdat hij geen idee heeft waar te beginnen. De ondernemer is volledig afhankelijk van zijn telefoon en internet maar spendeert soms geen geld aan onderhoud. Zijn meterkast is de motor van zijn bedrijf maar hij gooit geen olie in zijn motor omdat hij dat te duur vindt!

Maar… drie dagen zonder pin is vele malen duurder.

 

Heb jij ook zo’n berg kabels in je bedrijf? Neem dan contact op, ik los het graag voor je op!

‘Internet doet het niet meer’

internet-problemen

 

‘Internet doet het niet meer’ zei de mevrouw zonder zich voor te stellen. ‘Ik ben al de hele week aan het bellen maar niemand helpt mij. Mijn tv doet niets, ik kan niet meer bellen en ik kan niet meer Skypen met mijn zoon in New York!’

Ik voelde me net een huisarts.. Mevrouw? Wie bent u en wat is er aan de hand?

‘Ik heb een nieuw modem gekregen van Tele2’ vertelde ze, ‘ik ben 84, hoe moet ik weten welke draadjes waar moeten’, klonk de wanhoop!

Mevrouw woont op 10 minuten van mijn huis.
Ik ben maar langs gegaan. Nadat ik alles op de juiste plek had aangesloten kwam ik erachter dat Tele2 haar een nieuw modem en abonnement gegeven had en dat ze dus ook gelijk via een andere centrale aangesloten werd.
Na een telefoontje naar Tele2 en een telefoontje naar KPN zou de verbinding vandaag weer moeten werken!

Mevrouw heeft geen rommel meer, oude kabels en doosjes gelijk weggegooid en straks kan ze weer alles doen.

Heeft u ook problemen? Bel gerust!

WiFi frustratie

wifi-problemen

 

Vanmorgen bij een klant geweest. Huis prachtig verbouwd! Alles mooi geschilderd en mooie vastgelijmde plinten op hun mooie parket en laminaat.
Mooie verlaagde plafonds met dimmers door het hele huis. En nieuw dubbelglas in het hele huis. Inbraakvrij!

Helaas… geen vrije pijpen omdat de elektricien zei dat alles draadloos ging tegenwoordig.

De klant begint al gelijk te klagen over slecht mobiel bereik. Idd, zo slecht dat mobiel gebruik bijna onmogelijk is binnen.

Om dit op te lossen kost je al ongeveer 650,-.

^ WiFi in de woning met het modem in de meterkast geeft aan dat signaal beneden geweldig is, maar vanaf de eerste etage nagenoeg wegvalt.
^ Op de tweede etage 2mb upload en 0,3mb download! En die valt natuurlijk om de haverklap uit. Een WiFi versterker onbekabeld aansluiten heeft hier dus geen enkele zin.
^ Via de elektriciteit is ook geen optie, want het data-lampje blijft overal rood.
^ En een kabel naar boven trekken komt dus zichtbaar door het trappengat!
^ Boven de meterkast zit de douche dus ook dat is geen optie.

Mensen werden er beetje ziek van en gaan dit weekend nadenken over de optie kabel trekken.

Hadden ze maar even gebeld tijdens de verbouwing! 😳😉